Program

O nas

Przedszkole polsko- francuskie Trampoline znajduje się w kameralnej części Saskiej Kępy w Warszawie. Nasza siedziba to duży przedwojenny dom z ogrodem przy ul.Poselskiej 5. Placówka istnieje od 2001 roku.

W roku 2004 przedszkole odznaczone zostało tytułem European Language Label za nowatorskie metody nauczania języków obcych. Założycielka przedszkola jest współautorką Europejskiego Portfolio Językowego dla przedszkoli.

Przedszkole prowadzi własną, domową, kuchnię. Przygotowujemy
zrównoważone posiłki, dostosowane do pór roku. Uważamy, że jedzenie jest
bardzo ważnym elementem edukacji. Poznajemy wszystkie smaki, warzywa i
zboża, kochamy szpinak, cieciorkę i kalarepę.

Dwujęzyczność

Jesteśmy placówką, której program nauczania kładzie akcent na naukę języka francuskiego od jak najwcześniejszego wieku oraz na wielobiegunowy, zindywidualizowany rozwój dziecka. Uczymy metodą UPUL – «une personne, une langue» (z ang. „one person, one language”). W Trampoline, podobnie jak w rodzinie dwujęzycznej, dzieci przebywają i uczą się w otoczeniu dwóch nauczycieli – francuskojęzycznego native’a i polskojęzycznego nauczyciela wychowania przedszkolnego.

Dzięki fenomenalnej w tym wieku umiejętności przyswajania nowych dźwięków, dzieci uczą się języka obcego w sposób naturalny i bez wysiłku. W nauczaniu języka francuskiego w grupach wiekowych 4-5-6 wykorzystujemy francuską metodę Taoki, wydawnictwa Istra. Wprowadzenie do czytania realizujemy zgodnie z programem wydawnictwa Retz: Syllabozoo.

Program

Realizujemy podstawę programową wychowania przedszkolnego określoną rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.

Program wychowania przedszkolnego, na którego podstawie pracujemy, oparty jest na holistycznej koncepcji rozwoju dziecka. Obejmuje wszystkie obszary rozwoju – poznawczy, emocjonalny, społeczny i fizyczny. Działania nauczyciela opierają się i skupiają wokół naturalnej ciekawości dziecka – jego zainteresowaniach, motywacjach do działania, skłonnościach do odkrywania i przekształcania otoczenia. Organizacja zajęć sprzyja wspieraniu dążeń do aranżowania przestrzeni przedszkolnej i zajęć w celu maksymalnego wykorzystania polisensorycznych umiejętności dzieci i potrzeby wielozmysłowego poznawania otaczającej rzeczywistości. Rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy przenikają się i warunkują wzajemnie. Program ukierunkowany jest na rozwój umiejętności i kompetencji równolegle dzieci i nauczycieli. Dzięki temu w symbiozie obie strony procesu dydaktyczno-wychowawczego elastycznie i kompetentnie dostosowują zajęcia do wymogów dynamicznie rozwijającego się świata.

Projekty międzynarodowe

International Kindergarten, to innowacyjny, cykliczny projekt edukacyjny organizacji AIESEC Warszawa. Idea polega na realizacji dwutygodniowych warsztatówprowadzonych przez studentów z różnych stron świata, np. z Indonezji, Chin, Kanady. Ich głównym zadaniem jest bezpośrednie zapoznanie dzieci z różnorodnością kulturową oraz uczenie dzieci już od najmłodszych lat tolerancji w stosunku do innych narodowości.

Współpraca na płaszczyźnie programu Comenius z Lycée le Puits de l’Aune, Feurs we Francji. W ramach przedsięwzięcia gościmy licealistów z Fleurs, którzy przez miesiąc asystują native speakerom i współtworzą z nimi projekty dotyczące kultury Francji.

Przedszkole i Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Trampoline 2016. Kopiowanie zabronione